Hettie Rensink
Na een opleiding tot docent textiele werkvormen ben ik een aantal jaren later gaan mozaïeken en heb heel divers eigen werk gemaakt en ook veel workshops gegeven. Het leukste vind ik het plezier dat de mensen hebben in deze techniek. Er zijn zoveel materialen die als je ze combineert al heel snel leiden tot mooie resultaten. De deelnemers zijn eigenlijk altijd blij als een werkstuk lukt. Ik vind het fijn om mensen te begeleiden en soms ook om ze uit te dagen net iets verder te gaan dan dat ze zelf zouden doen. Maar het gaat vooral ook om het plezier en het ontdekken dat je meer kunt dan je denkt. Behalve mozaïeken maak ik ook schilderijen.